Succes maakt enthousiast voor nieuw schooljaar met school naar Fataal
  • 05
  • 09

Succes maakt enthousiast voor nieuw schooljaar

De Fataal Schooltour tilde het succes van de film Fataal naar een hoger niveau. Tijdens het eerste schooljaar gingen er meer dan 13.000 scholieren met school naar de film. Ze bespraken de impact van zinloos geweld op het slachtoffer, de omgeving en ook de dader.

De succesvolle samenwerking met onder andere Pathé-, Vue- en KinePolis-bioscopen en de LandelijkeStichtingTegenZinloosGeweld van MOED smaakt naar meer. Ook in het nieuwe schooljaar gaat het team weer enthousiast aan de slag. Opnieuw zullen de scholieren tijdens de lessen oog in oog staan met ouders van zowel slachtoffers als daders, net als vertegenwoordigers van de stichting.

Nieuwe lesmodule voor de Fataal Schooltour

Ondertussen werkt het team van de Fataal Schooltour hard aan een nieuwe lesmodule. De Q&A met zowel de instantie als ervaringsdeskundigen staan nog altijd centraal. De nieuwe module maakt een meer directe koppeling aan fragmenten uit de film mogelijk en zorgt voor meer interactie voor de leerlingen.

Het succes tijdens het eerste schooljaar heeft zowel het team, de LandelijkeStichtingTegenZinloosGeweld en andere betrokkenen gemotiveerd om de schoolmodule door te ontwikkelen. Uiteraard heeft de Fataal Schooltour nog steeds de Cultuurkaart-accreditatie door het ministerie van OCW. Dat betekent de mogelijkheid om de voorstelling te bezoeken met het budget van de CJP Cultuurkaart.

Op vrijdag 15 september lanceert het team van Fataal de nieuwe campagne.

More News
  • 15 mrt 2018
  • 0
Jongeren komen relatief veel in aanraking met zinloos geweld: het is helaas nog altijd een actueel thema. Met Fataal wil Jesse Bleekemolen zinloos geweld meer...
  • 2 jul 2018
  • 0
Bioscoopketen Pathé en filmproducent JSB Productions B.V. maken vandaag hun exclusieve samenwerking voor de campagne ‘Met School Naar Fataal’ bekend. Vanaf komend schooljaar vinden alle...
  • 20 dec 2017
  • 0
Jongeren komen relatief veel met zinloos geweld in aanraking. Om die reden lanceerden JSB Productions en Stichting MOED december 2016 na het succes van de...